hadera-skatepark4

צחי כהן

כותב הכתבה

פתיחת הסקייטפארק החדש בחדרה

ביום חמישי האחרון (24.9) בשעה טובה נחנך הסקייטפארק החדש בחדרה . בניגוד למה שקורה ברשויות אחרות בארץ , הסקייטפארק בחדרה מרגע ההחלטה לצאת לדרך ועד למועד השקתו ארך 7 חודשים בלבד !! הסיבה לכך נעוצה בשיתוף הפעולה המדהים שנעשה בין הרשות המקומית , ראש העיר מר צביקה גנדלמן יחד עם חבר המועצה שי ברכה כתף אל כתף עם נציגי הסקייטרים בעיר והעומד בראשם , ניר שריד מהחנות Wheely -BOARDERLINE . ניר ליווה את הפרויקט כנציג המומחה בתחום וכמי שמוביל מזה שנים בעיר ובאזור את סצנת הסקייטבורד . כמו כן זכה ה TEAM של החנות של ניר רק לאחרונה (יוני 2015) באליפות הארץ לקבוצות שהתקיימה בסקייטפארק גלית בת”א במקום השלישי , כבוד !

קיר ה wall ride המהווה אלמנט ייחודי בסקייטפארק יחד עם הגרפיטי שהוזמן במיוחד . צילום : שלומי גבאי

עוד בטרם היבחרו , ראש העיר מר צביקה גנדלמן התחייב בפני בוחריו , הפעם היו אלה הסקייטרים שבחבורה שבמידה וייבחר , יכוון את מירב המאמצים מצדו ויעשה כל שביכולתו בכדי שהסקייטפארק ייחנך בהקדם האפשרי בעיר ואכן כך היה .

ניר מתאר את השתלשלות האירועים מאז ועד היום : “הסקייטפארק בחדרה ממה שאני זוכר זה פרויקט שמגיל 13 (15 שנים) אני וכל גרעין הסקייטרים פה בעיר מנסים לדחוף ולקדם . החל מעצומות ,הפגנות ,השארת מכתבים ובקשות בעירייה, פנייה לכל מיני חברי מועצה ועובדי עירייה ואירועים לקידום בנייה של סקייטפארק”.

ניר מוסיף : “לאחר חילופי ראשי העירייה בחדרה בבחירות האחרונות , נחתה עלינו ברכה משמים בשם – שי ברכה . מהצטרפות חבר המועצה שי ברכה לכוחות העירייה , הכל הלך ונהיה הרבה יותר קל בכל מה שקשור לקידום התהליך בתוך העירייה . שי נתן 100% מעצמו על מנת לקדם את הפרוייקט הזה וביחד איתי ועם צביקה קנוניץ’ מקו בנוף (החברה האדריכלית שתכננה את הסקייטפארק)”.

“הצלחנו להרים סקייטפארק שידברו עליו עוד הרבה שנים בארץ ,תוך 7 חודשים בלבד!

כשצביקה פנה אליי והציע לי ולסקייטרים המקומיים לבוא ולהשתתף בתכנון , מיד נלחצנו ממה שראינו וכמובן שביקשנו לשנות את רוב המתקנים ולהכניס מתקנים שיותר ידברו למקומיים ולשאר הסקייטרים המקצוענים והחובבנים בארץ . היה חשוב לנו שהפארק יענה על כל הצרכים של כל הסקייטרים והמחליקים למיניהם מכל האזור ולכן שילבנו הרבה אלמנטים מהרחוב + גרפיטי מקצועי (שמשם הכל התחיל) + קירות טרנזישן לכל חובבי הגבהים והמהירויות וזאת בשטח של דונם 1 בלבד שנחשב יחסית קטן לסקייטפארק.

בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל מי שהיה לו חלק מהפרויקט הזה:

ראש העיר מר צביקה גנדלמן, שי ברכה חבר המועצה , צביקה קנוניץ ‘ האדריכל, WARMOUT-סייג’ , אלפרד וכל הקרו ,דני אחרק מנהל הפרוייקט , אבי מוססקו דובר העירייה , שי מנשס מעמותת על”ה , דקל ,יעקב ,מאיר ,תומאס ,עדי ,אלון ,יוני וירין…סקייטרים מקומיים שעזרו בתכנונים ובקידום של הפרויקט לכל הילדים המקומיים- יניב קרן , אדי איליזרוב ,טל מיטלמן ,רון מסונג’ניק שלחצו ולחצו ולחצו .

כמובן גם תודה ל 2 המשפחות שלי – המשפחה הביולוגית שאין עליה בעולם ומשפחת בורדרליין (צחי, יואב ,שיקר , רועי וכל שאר הצוות) שתמיד בכל צעד מאחוריי.

 בתמונות : ראש העיר , מר צביקה גנדלמן חונך את הסקייטפארק ולצדו בועז אקינו , מנחה האירוע . צילום : שלומי גבאי

הסקייטפארק תוכנן ונבנה ע”י צוות מומחים שהובא במיוחד מחו”ל לצורך כך , מקליפורניה ארה”ב וכולל מספר מתקנים ייחודיים לו : הקיר הגבוה והארוך  WALLRIDE שטרם נבנה כמותו בארץ , בנוסף הוזמן צוות מיוחד לצורך צביעת המתקנים שאוירו בגרפיטי ייחודי מסוגו בעולם…פרט לסקייטפארק נוסף בוניס ביץ’ קליפורניה!!

פתיחת הסקייטפארק הייתה חגיגה אמתית במיטבה . סקייטרים מובילים מכל הארץ הגיעו לפארק החדש ונתנו SHOW מדהים שהשאיר את הצופים המומים לאור הביצועים והרמה הגבוהה שהפגינו על מתקני הפארק . ילדים רבים ובני נוער לקחו גם הם חלק חשוב בחגיגה , מוזיקה טובה ואווירה מדהימה שהשאירה טעם של עוד . ללא ספק חווית אקסטרים שעושה טוב ומפיחה בעיר חיים חדשים…

במהלך האירוע יצא לי להחליף כמה מילים עם מספר סקייטרים , מקטנים ועד גדולים…המתחילים (מקומיים) שבחבורה אמרו שהמקום מהווה מבחינתם משב רוח מרענן בעיר חדרה והיו חדורי מוטיבציה להתאמן ולהגיע להישגים לאור מה שהמתקנים בפארק מציעים . המתקדמים בינהם כמה חבר’ה צעירים שהגיעו מהרצליה אמרו שהפארק מהווה פריצת דרך מבחינת המתקנים שבו לעומת פארקים אחרים ברחבי הארץ ובהחלט מאתגר . הסקייטר המבוגר שבחבורה , לפחות שהייתה נוכחת באירוע היה מטבעון , שמו יוסי טלדן והוא בן 51 !! כן כבוד גדול לבחור שנוסע עם ילדיו ומראשוני הסקייטרים בארץ לפני הרבה שנים טובות . לדבריו ברשות המקומית שלהם אין עדיין אישור להקמת מתקן מסוג זה למרות שמנסה לדחוף את הנושא ללא הרף , טרם נראו תוצאות בשטח…יוסי המשך לדחוף , אנחנו אתך וננסה להשפיע מכאן ככל שנוכל .

אסכם זאת בקצרה: GOOD VIBE …GOOD VIBERATION!!!

כך אמר לי חבר טוב שהגיע עם בנותיו לאירוע , אגב סקייטר לשעבר לפני שנים רבות . פשוט עשה לו חשק לחזור…לרגע הייתה הרגשה חו”לית באוויר , ומי שלא הגיע פשוט הפסיד ! בין אם אתם חדרתיים או מכל מקום אחר בארץ פשוט תגיעו ומבטיח לכם שתיהנו

חשוב , במהלך האירוע לא הייתה תשומת לב להחלקה בטוחה , ממליץ מאוד לרשות המקומית לאכוף את הנושא ולהציב שומר בכניסה כמו שנעשה ברשויות אחרות במתקנים דומים , הרצליה לדוגמא . כל זאת במטרה להגן תחילה על המחליקים ולאסור עליהם להיכנס ללא מיגון מתאים : קסדה ומגנים . כמו כן לצורך שמירה על תחזוקת המתקן שהרי אנו רוצים ליהנות ממנו היום ובעתיד כמובן .

צילום : שלומי גבאי

בהזדמנות זו , אנו צוות getX רוצים להודות לכל הגורמים הרלוונטיים על שיתוף הפעולה הפורה בעיר , החל מראשות העיר וכל העוסקים במלאכה שהוזכרו לעיל , בנוסף לשי מנשס שהיה אחראי על הפקת האירוע מטעם העירייה והסיוע ככל שנדרש לטובת השתתפותנו באירוע וכמו כן למנחה האירוע בועז אקינו , סקייטר מקצועי ותיק ומנוסה שהוביל והנחה את האירוע במקצועיות רבה . תודה מיוחדת לניר שריד על שיתוף הפעולה הפורה , ניר ליווה את הפרויקט מההיבט המקצועי מתחילת הדרך ועד לסיומה , כמו כן על תרומתו במתן החסות לאירוע והירידה עד לפרטים הקטנים…כולל הפרסים לזוכים וגם לאלו שלא.

יישר כוח לכולם וכן ירבו אירועים שכאלה בעיר חדרה ובכלל….נתניה ובה הסקייטפארק הבא שעומד להיפתח , אנחנו מגיעים !!

קרדיט: צחי כהן, אתר- Get-X.

שתף כתבה זו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
דילוג לתוכן